Helpdesk
Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij of zijn er toch nog onduidelijkheden? Voor vragen over kaartverkoop kan je het beste even mailen naar: tickets@hedon-zwolle.nl. Voor alle andere vragen naar: info@hedon-zwolle.nl.
Tijdens kantooruren zijn we telefonisch te bereiken via 038-452 72 29.
I. TICKETS
Waar kan ik tickets kopen? Tickets zijn verkrijgbaar via onze website en indien beschikbaar aan de kassa van Hedon op de avond van het event.
Inloggen op de website lukt niet, wat nu? Inloggen is niet meer nodig op deze versie van onze website! Heb je een ticket gekocht en ben je die kwijt? Je kan tickets heel makkelijk opnieuw opvragen via: https://www.yourticketprovider.nl/ticketopvragen. Mocht je er niet uitkomen dan kan je ook altijd een mailtje sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl
Kan ik ook tickets aan de avondkassa kopen? Indien niet uitverkocht kunnen ’s avonds aan de kassa van Hedon ook kaarten worden gekocht. Als een productie is uitverkocht kan je dit zien bij het event op onze website.
Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan er gescand worden vanaf mobiel? De scanners kunnen streepjescodes lezen vanaf de meeste mobiele telefoons. We raden je aan om de helderheid van je scherm op maximaal te zetten voor het scannen. Als een ticket niet gescand kan worden kunnen we je niet doorlaten. Wel kan je op vertoon van je transactienummer / legitimatie dan alsnog je ticket afhalen aan de kassa, echter kan dit betekenen dat je nogmaals in de rij moet aansluiten.
Ik ben mijn mail met daarin de tickets kwijt en nu? Het is heel makkelijk om je tickets opnieuw op te vragen, dat kan via deze link: https://www.yourticketprovider.nl/ticketopvragen
Kom je er niet uit, stuur dan een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl
Ik heb tickets online besteld en betaald, maar nog niet ontvangen? Soms kan het enkele minuten duren voordat je kaarten in je mailbox belanden. Ontvang je ze niet, kijk dan eerst eens bij je ongewenste mail. Zie je ze ook daar niet dan kun je je tickets opnieuw opvragen via: https://www.yourticketprovider.nl/ticketopvragen
Mocht je er niet uitkomen dan kan je ook altijd een mailtje sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl
Let op: in sommige gevallen werkt Hedon met alternatieve ticketsystemen zoals bijvoorbeeld Ticketmaster. Helaas kunnen we in dit geval niet zelf opnieuw tickets toesturen maar dien je contact op te nemen met de desbetreffende ticketaanbieder.
Ik heb kaarten gekocht, maar kan niet meer. Kan ik mijn kaarten retourneren? Eens gekochte kaarten worden NIET meer teruggenomen. Het gebeurt helaas te vaak dat mensen voor de zekerheid alvast kaarten kopen en uiteindelijk toch niet gaan. Je wordt hier tijdens het bestellen ook op gewezen.
Het event/concert waar ik naar toe wil is uitverkocht, en nu? Uitverkocht is bij ons ook echt uitverkocht. Hedon hanteert geen wachtlijst of reservelijst. Koop geen kaarten via andere (secundaire) kanalen en voorkom zo dat je teveel betaald, geen kaarten ontvangt of valse kaarten krijgt.
Wat doen jullie met mijn informatie? Je gegevens worden alleen gebruikt voor in ons eigen klantenbestand om je op de hoogte te kunnen houden van eventuele wijzigingen rondom het event waar je naartoe gaat. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt. Wij zullen je niet benaderen met algemene updates van het programma tenzij je hebt aangegeven dat we je op de hoogte mogen houden. Adresgegevens worden alleen gebruikt voor onze eigen analyses waarmee we ons promotiebeleid beter kunnen afstemmen.
Ik heb een ticket online besteld maar niet ontvangen / ik kan hem niet terug vinden. Wat nu? Het is heel makkelijk om je tickets opnieuw op te vragen, dat kan via deze link: https://www.yourticketprovider.nl/ticketopvragen
Kom je er niet uit, stuur dan een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl
Ik kan op een andere website nog kaarten kopen? We raden je ten strengste aan geen kaarten te kopen via zogeheten ‘secondary ticketsites’. Doorgaans betaal je op een dergelijke site veel meer dan de oorspronkelijke prijs, is het maar de vraag of je ze überhaupt ontvangt en komt het voor dat er ongeldige kaarten in omloop zijn. Hedon kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.
Mijn naam staat niet op het ticket, is dat een probleem? Nee. Zolang de QR- / barcode maar in orde is, is er niets aan de hand. Het is dus bijvoorbeeld niet erg als je kaarten cadeau krijgt dat je eigen naam hier niet op staat.
Mijn vraag over tickets staat er niet bij Staat je vraag hier niet tussen dan kun je het beste even een mailtje sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl (mailbox wordt dagelijks gecontroleerd).
II. PRAKTISCH
Kan ik met cash betalen? Hedon werkt alleen nog cashless en heeft geen muntensysteem meer. Gekochte munten waren geldig tot 1 januari 2023 en zijn niet meer geldig voor transacties in Hedon.
Beschikt Hedon over zitplaatsen? Helaas, Hedon beschikt niet over zitplaatsen tenzij het nadrukkelijk staat aangegeven bij het desbetreffende event.
Vanwege veiligheidsredenen is het tijdens optredens waarbij grote drukte wordt verwacht niet mogelijk een stoel of kruk aan te vragen. Bij minder drukke avonden kunt u dit bij binnenkomst overleggen echter bepaalt de dienstdoende medewerker ter plekke of dit mogelijk is of niet. Van te voren een stoel of kruk reserveren is niet mogelijk.
Ik zit in een rolstoel, kan ik wel terecht bij Hedon? Hedon is toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Voor elk optreden is een beperkt aantal rolstoeltickets beschikbaar. Deze zijn alleen via onze website te bestellen. Eventuele begeleiders dienen in het bezit te zijn van een geldig ticket (geen rolstoelticket). We hebben de beschikking over speciale blauwe matten die op verzoek kunnen worden neergelegd, zodat we de rolstoelplekken extra zichtbaarheid geven. De rand van de grote zaal ligt iets hoger dan de vloer zelf, er worden verder geen extra verhogingen bijgeplaatst. Het pand beschikt over een aangepast toilet.
Vanwege veiligheidsredenen is het tijdens optredens waarbij grote drukte wordt verwacht niet mogelijk een (extra) stoel of kruk aan te vragen. Bij minder drukke avonden kunt u dit bij binnenkomst overleggen echter bepaalt de dienstdoende medewerker ter plekke of dit mogelijk is of niet.
Waar kan ik parkeren? Parkeergarage Diezerpoort is de voordeligste optie en ligt op slechts 3 minuten lopen vanaf Hedon.
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag kan je zelfs vrij parkeren vanaf 20:00 uur, op donderdag vanaf 21:00 uur en koopzondag vanaf 17:00 uur.
Adres voor navigatie: van Wevelinkhovenstraat 8
Parkeren kan daarnaast tegen betaling aan de Schuttevaerkade (tegenover het Campanille Hotel), parkeerdek Noordereiland of direct naast Hedon (let op, beperkt plaats!).
Fiets
Voor fietsers is een plek gereserveerd op het terrein direct naast Hedon. (rechts van het pand) Wij verzoeken vriendelijk om geen fietsen voor het pand neer te zetten, deze worden verwijderd.Hoe laat begint de artiest / band te spelen? Op onze website vermelden wij bij het event de tijden waarop de zaal open gaat en het tijdstip van aanvang. De genoemde aanvangstijd is het moment waarop het voorprogramma begint. Indien er geen voorprogramma staat vermeld is dit de tijd waarop de hoofdact begint.
Enkele dagen voor het evenement sturen wij een servicemail met hierin alle informatie rondom het evenement en de juiste tijden. Bekijk altijd op de dag zelf nog een keer de tijden op onze website. Genoemde tijden zijn onder voorbehoud en komen in samenspraak met de artiest tot stand.
Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de mensen die afhankelijk zijn van het Openbaar Vervoer.
Heeft Hedon een garderobe? Nee. Hedon werkt uitsluitend met lockers. Bij binnenkomst loop je meteen langs de lockers waarin je jouw jas of tas kan opbergen. Reserveer deze van tevoren of op de avond zelf, de informatie hierover vind je in de servicemail die we daags voor het concert versturen of via de QR codes die duidelijk staan aangegeven in Hedon.
We hebben twee soorten lockers:
S: (3 euro) groot genoeg voor een jas
M (5 euro): groot genoeg voor een jas en een tasKijk op deze pagina voor meer informatie over onze lockers!
Werkt Hedon met statiegeld op bekers? Per 1 augustus 2023 maakt Hedon gebruik van bekers met statiegeld. Bij het betreden van Hedon ontvangt elke bezoeker 1 zwarte munt, aan de bar krijg je voor deze munt een gratis beker. Bewaar je beker dan ook goed en breng deze mee naar de bar bij de aankoop van nieuwe drankjes. Bij verlies van de munt en/of de beker hanteren wij 1 euro statiegeld.
Heeft Hedon een leeftijdsgrens? Nee! Als er geen leeftijd-restricties bij een optreden op de pagina van het optreden (in het roze blok) staat, dan is deze voor elke leeftijd. Staat er 18+ dan is dit programmaonderdeel ook echt voor bezoekers van 18 jaar en ouder.
III. IK & HEDON
Kan ik een evenement in Hedon organiseren? Dat kan! Over het algemeen zijn er door de week heen vele mogelijkheden om Hedon te huren. Zeer incidenteel zijn er ook mogelijkheden in het weekend. Kijk op onze verhuurpagina voor meer informatie of neem contact met ons op door een mailtje te sturen naar: verhuur@hedon-zwolle.nl
Hoe kan ik vrijwilliger worden? Bij Hedon zijn zo’n 200-220 vrijwilligers actief op tal van vlakken; achter de bar, kassa, geluidstafel, lichttafel, backstage of bij de afdeling publiciteit. Lijkt het jou wel wat om onderdeel uit te maken van een hecht team en een bijdrage te leveren aan een ultieme concert- of danceavond? Als er vrijwillgers gezocht worden dan lees je dat op onze vacatures pagina!
Hebben jullie stageplaatsen? Jazeker, binnen Hedon zijn diverse stageplaatsen. Indien er pekken vrij zijn vind je de vacatures op DEZE pagina.
Heeft Hedon vacatures? Als er vacatures zijn dan plaatsen we deze op onze vacaturepagina. Wij houden geen open sollicitaties in portefeuille.
Ik wil in Hedon spelen / draaien, kan dat? Het beste wat je kan doen is een mail met daarin een korte biografie, url van je website en een url met luisterbaar materiaal naar programmeur@hedon-zwolle.nl.
We luisteren alles, maar vanwege de grote hoeveelheid aanvragen kunnen we helaas niet overal op reageren. Bands / acts waarvan onze programmeurs denken dat ze geschikt zijn worden vervolgens vanzelf benadert. (Nabellen of blijven mailen heeft niet zoveel zin ;-) )
IV. BELEID
Mag ik foto's en/of video's maken? Fotocamera's met verwisselbare lenzen zijn niet toegestaan zonder toestemming vooraf. Ook het maken van video/audio-opnames is niet toegestaan. Persfotografen kunnen accreditatie aanvragen via henkkanning@hedon-zwolle.nl. Let op! Zonder geldig persticket wordt de toegang met camera geweigerd.
Is er een minimum leeftijd om bij Hedon naar binnen te mogen? Standaard geldt voor alle events in Hedon de minimum leeftijd 16+. Bezoekers onder de 16 jaar mogen naar binnen onder begeleiding van een volwassene (= 18+).
Bovenstaande vervalt zodra duidelijk een minimumleeftijd wordt aangegeven op de website bij het event. Dan wordt de minimum leeftijd aangehouden die wordt vermeld op de uitingen voor ALLE bezoekers.Wat is het alcoholbeleid van Hedon? Per 1 januari 2014 is de minimale leeftijd voor alcoholgebruik in Nederland verschoven naar 18+, dit geldt uiteraard ook voor bezoekers van Hedon. Voor bezoekers boven de 18 hebben wij (bij twijfel over leeftijd) speciale bandjes, deze zijn bij de entree verkrijgbaar.
De bandjes zijn bedoeld voor mensen tussen de 18 en 25 jaar oud, tot deze leeftijd zullen wij vragen naar legitimatie bij de entree en/of de bar. De polsbandjes zijn altijd bij de entree verkrijgbaar op vertoon van identiteitsbewijs.
Het gebruik van alcohol onder de 18 is verboden, hier wordt dus ook op gecontroleerd door het aanwezige personeel. Net als in het dagelijks leven is het verplicht om identiteitsbewijs bij je te hebben, ben je niet in het bezit hiervan dan kunnen wij je de toegang tot Hedon weigeren.Wat is het geluidsbeleid van Hedon? Wij werken samen met I Love My Ears en ondersteunen hun tips om je gehoor gezond te houden. Wij zijn partner in de campagne Doppies ter promotie van oordoppen met een speciaal muziekfilter.
Daarnaast is het mogelijk om in Hedon oordoppen aan te schaffen, deze zijn verkrijgbaar aan de bar.
VI. OVERIG
Ik heb een klacht, waar kan ik terecht? Heb je een klacht of is er iets dat je echt even aan ons kwijt wilt? Schroom dan vooral niet om contact op te nemen door een mailtje te sturen naar info@hedon-zwolle.nl, dan pakken we dit zo snel mogelijk met je op.